مهاجرت به کانادا

شما برای انتخاب کشور مقصدتان به چه نکاتی دقت میکنید؟

در این ویدئو ما ۱۰ دلیل برای مهاجرت به کانادا را بررسی می‌کنیم‌.

لینک تماشای ویدیو

 

ساده ترین روش های مهاجرت به کانادا

در حالی که مهاجرت به کانادا نیاز به سرمایه گذاری مالی و عاطفی قابل توجهی دارد اما نتیجه نهایی بسیار ارزشمند است. کانادا همواره از نظر کیفیت زندگی در فهرست بهترین کشورها قرار دارد و به دلیل نگرش مثبت خود نسبت به مقوله مهاجرت، بین همه شناخته شده است.

 

چهار مورد زیر از محبوب ترین راه های متقاضیان خارج از کشور برای مهاجرت به کانادا در سال 2022 است:

 

اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری یکی از سریع ترین و محبوب ترین برنامه های مهاجرتی کانادا است. داوطلبانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام می کنند می توانند به محض شش ماه اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.
در سال 2022، کانادا قصد دارد در مجموع 110500 مهاجر را از طریق سه جریان اکسپرس اینتری دعوت کند:
  • نیروی کار ماهر فدرال FSW؛
  • تجربه کانادایی CEC ؛ و
  • مشاغل ماهر فدرالFST
سیستم اکسپرس اینتری به صورت ایجاد پروفایل در سامانه است که توسط سیستم رتبه بندی جامع کانادا CRS  امتیاز می گیرد. برای ارسال و ثبت پروفایل اکسپرس اینتری، ابتدا باید واجد شرایط یکی از سه جریان فدرال کانادا باشید. سپس دولت کانادا دعوت نامه هایی برای درخواست اقامت دائم برای کاندیداهایی که در استخر اکسپرس اینتری بالاترین رتبه را داشته اند، صادر می کند.

جهت اطلاع از امتیاز خود در سیستم اکسپرس اینتری کلیک کنید.

 

فرآیند اکسپرس اینتری ساده ترین راه برای مهاجرت به کانادا برای آن دست از افرادی باشد که واجد شرایط ارسال مشخصات خود هستند. رسیدن به CRS در قرعه کشی فدرال می تواند دشوار باشد. با این حال، تنها با قرار گرفتن در جمع کاندیداها، می توانید برای اقامت دائم استانی نامزد شوید.
هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری معمولاً برای یک متقاضی مجرد حدود 2300 دلار کانادا و برای یک زوج حدود 4500 دلار کانادا است. این هزینه شامل وجوه تسویه حساب که باید به عنوان بخشی از شرایط واجد شرایط بودن نشان داده شود و بسته به اندازه خانواده متفاوت است، نمی شود.

 

برنامه های نامزدی استانی

در طول همه‌گیری کرونا، استان‌های کانادا به انتخاب نیروی کار خارجی برای اقامت دائم کانادا ادامه دادند. امسال، کانادا قصد دارد از 81500 مهاجر جدید از طریق برنامه PNP استقبال کند.
برنامه های نامزدی بیشماری توسط ده استان و سه منطقه کانادا ارائه شده است. هر PNP معیارهای واجد شرایط منحصر به خود را دارد. بسیاری از PNP ها برای درخواست نامزدی باید با استان مورد نظر پیوندی داشته باشید. با این حال، برخی از برنامه ها وجود دارد که از کاندیداهای خارجی تنها بر اساس توانایی آنها در پاسخگویی به نیازهای بازار کار استان دعوت می کند.
زمان پردازش هر برنامه PNP متفاوت است. پس از دریافت نامزدی، نامزدهای PNP باید برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست دهند. زمان مورد نیاز برای پردازش درخواست اقامت دائم بستگی به این دارد که آیا PNP با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری کار می کند یا خیر.
هزینه مهاجرت به کانادا از طریق PNP معمولاً مانند اکسپرس اینتری است و بسته به استان، هزینه های اضافی نیز دارد. برخی از استان ها برای پردازش برنامه های PNP هزینه ای دریافت نمی کنند، در حالی که برخی دیگر مانند انتاریو ممکن است تا 1500 دلار کانادا دریافت کنند.

 

مهاجرت تجاری

اگر تجربه مدیریت یا مالکیت کسب و کار خود را دارید، ساده ترین راه برای مهاجرت به کانادا می تواند از طریق یک برنامه مهاجرت تجاری فدرال یا استانی باشد.
دولت فدرال برای افرادی که قصد دارند در کانادا خوداشتغال شوند یا کسب و کاری در کانادا راه اندازی کنند، برنامه های مهاجرتی متنوعی ارائه می دهد.
همچنین چندین برنامه PNP خاص برای خارجی هایی که علاقه مند به راه اندازی یک تجارت در یک استان خاص کانادا هستند، وجود دارد.
برنامه های مهاجرت تجاری معمولاً نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه در شرکتی است که قصد دارید در کانادا راه اندازی کنید. مقدار مورد نیاز سرمایه بستگی به برنامه ی مورد نظر شما دارد. بسیاری از PNP ها برنامه های کارآفرینی منطقه ای دارند که به سرمایه گذاری کمتری برای نامزدهای علاقه مند به راه اندازی یک کسب و کار در یک منطقه کم جمعیت نیاز دارند.

پیشنهاد میکنیم مهاجرت سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق مزرعه داری را بخوانید.

 

 

اسپانسرشیپ (حامی مالی)

اگر یکی از اقوام یا اعضای خانواده تان مقیم دائم یا شهروند کانادا است، در این صورت حمایت مالی خانواده یا روش اخذ ویزای اسپانسرشیپ احتمالاً ساده ترین راه مهاجرت شما به کانادا خواهد بود.
کانادا چندین برنامه مهاجرتی ارائه می دهد که به ساکنان دائمی و شهروندان این فرصت را می دهد تا اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند. امسال، کانادا قصد دارد از 103500 مقیم دائم جدید از طریق برنامه های حمایت از خانواده استقبال کند.
اگر همسر، فرزند یا نوه شما مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد، ممکن است واجد شرایط ویزای اسپانسرشیپ یا حمایت از خانواده باشید.
حمایت مالی از یک خویشاوند معمولاً حدود 1135 دلار کانادا هزینه دارد. در صورتی که اسپانسر در کبک اقامت داشته باشد یا قصد اقامت در آن را داشته باشد، هزینه های اضافی اعمال خواهد شد.
زمان پردازش درخواست حمایت مالی به عضوی از خانواده که اسپانسر شما  می شود بستگی دارد. برای حمایت از همسر، رسیدگی به درخواست‌ها از ابتدا تا انتها معمولاً 12 ماه طول می‌کشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ارزیابی رایگان