افزایش پذیرش مهاجر در کانادا

افزایش پذیرش مهاجر در کانادا

شان فریزر، وزیر امور خارجه کانادا در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ گفت که آمادگی دارد در صورت لزوم جهت رفع کمبود نیروی کار، سطح ظرفیت پذیرش مهاجران کانادا را افزایش دهد. او در اولین مصاحبه مهم رسانه ای خود،اظهار داشت که کانادا در حال حاضر با کمبود شغلی قابل توجهی مواجه است که دلیل آن کاهش شمار مهاجرانی است که در بحبوحه کرونا از خارج از کشور وارد می‌شوند.
کانادا در حال حاضر بلندپروازانه ترین برنامه مهاجرتی را دنبال می کند که بالاترین میزان ظرفیت پذیرش مهاجر در طول تاریخ این کشور به حساب می آید. زیرا هدف آن افزایش پذیرش مهاجر در کانادا یعنی حدود 401000 مهاجر در سال 2021، 411000 نفر دیگر در سال 2022 و 421000 مهاجر دیگر در سال 2023 است.
فریزر گفت که در صورت لزوم و آمادگی بازار کار کانادا مایل به افزایش اهداف مهاجرتی کانادا است.علاوه بر آن، او در مصاحبه خود با روزنامه تورنتو استار به صراحت در مورد موانع فعلی صحبت کرد و اذعان داشت: «هیچ چالشی پیش روی من نیست.»
وی همچنین با اشاره به حدود 1٫8 میلیون درخواست مهاجرتی به تأخیر افتاده اظهار کرد این مشکل طی زمانی طولانی به وجود آمده و در بلندمدت حل خواهد شد.
طرح ظرفیت پذیرش مهاجر سال های 2022-2024 قرار است حداکثر تا 10 فوریه 2022 اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ارزیابی رایگان