مهاجرت به فرانسه

معرفی کشور فرانسه

فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی است. این کشور با شش کشور دیگر هم مرز است: از شمال شرقی با آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ، از جنوب شرقی با سوئیس و ایتالیا و از جنوب غربی با اسپانیا. بریتانیا نیز از طریق کانال مانش با فرانسه همسایه است. این کشور به عنوان دروازه ورود به اروپا در نظر گرفته می شود زیرا چندین فرودگاه بین المللی بزرگ، پایانه های کشتی و خدمات ریلی در آن وجود دارد.
فرانسه محبوب ترین مقصد گردشگری در جهان است. زیبایی های طبیعی، آب و هوای شگفت انگیز، فعالیت های تفریحی در فضای باز مانند زمین های گلف، موزه های هنری و گالری ها و موارد دیگر از جمله دلایلی هستند که فرانسه را به مقصدی محبوب برای همه تبدیل کرده است.
مردم فرانسه مودب و بسیار رسمی هستند. همچنین به خوش پوش بودن معروف هستند و به ظاهر و لباس شخصی خود بسیار بها می دهند. برخی از کشورها به دلیل این ویژگی‌ها، فرانسه را کشوری مغرور می‌دانند، اگرچه مردم فرانسه دلیل آن را صرفا شیک بودن و حفظ ظاهر می‌دانند.

 

برای تماشای ویدیو معرفی کشور فرانسه کلیک کنید

اطلاعات بیشتر در مورد فرانسه:

  • 85 درصد از کل ساکنان این کشور کاتولیک رومی هستند
  • بیش از 60 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند
  • فرانسوی و انگلیسی دو زبان رایج در این کشور هستند
  • واحد پول فرانسه یورو است. شما باید هر پولی را که از کشوری دیگر با خود بیاورید، قبل یا بعد از ورود به کشور به یورو تبدیل کنید.
در حالی که زمانی صنعت فرانسه عمدتا به کشاورزی محدود می شد، اوضاع از زمان جنگ جهانی دوم تغییر کرده است و اکنون صنایع مختلف زیادی وجود دارد که فرانسه در آنها با دیگر کشورها رقابت دارد. حدود 35 درصد از کل زمین فرانسه توسط باغ‌ها و تاکستان‌ها اشغال شده است. فرانسه در تولید شراب نیز پیشتاز است. جنگلداری و ماهیگیری نیز به عنوان صنایع برجسته در این کشور رتبه بالایی دارند، اگرچه این درصدها در هر منطقه از فرانسه متفاوت است. دیگر صنایع قابل توجه در این کشور شامل آهن و زغال سنگ و همچنین حمل و نقل تجهیزات و ماشین آلات است. همانطور که می دانید، گردشگری سهم بسیار زیادی در اقتصاد فرانسه دارد.
یک نکته ی برجسته دیگر در مورد فرانسه این است که این کشور در لیست بهترین مقاصد جهان برای تحصیل در دانشگاه قرار دارد. افراد در هر سنی می توانند در هر یک از کالج ها و دانشگاه های عالی کشور شرکت کنند و انتظار کسب تحصیلات عالی را داشته باشند.

روش های  اخذ اقامت فرانسه

برای اخذ اقامت فرانسه می توان از روش های متفاوتی همچون مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری اقدام کرد. روش های دیگری نیز هستند که از طریق آن ها می توان به اقامت فرانسه دست یافت که از این میان می توان خویشاوندی(همسر،فرزند، والدین)،ازدواج، تولد و پناهندگی را نام برد.
برای اخذ اقامت موقت فرانسه نخست لازم است مدارکی را تهیه کنید که گواهی محل اقامت و تمکن مالی شما باشد. مدت زمان دریافت مجوز اقامت بین 2 تا 6 ماه متغیر است. و برای اخذ اقامت دائم باید 5 سال در فرانسه زندگی کنید تا بتوانید برای اقامت دائم فرانسه درخواست دهید.
ما در این مقاله قصد داریم تا به تفصیل در مورد هر یک از روش های اخذ اقامت فرانسه برایتان شرح دهیم تا شما بتوانید درست و سنجیده مسیر مهاجرتی خود را انتخاب کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.


برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

مشاورین گروه مهاجرتی سیتیزن شو، همیشه پاسخگوی شما خواهند بود.

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

از رایج ترین روش های سرمایه گذاری در فرانسه می توان کارآفرینی (ثبت شرکتخودحمایتی، خرید ملک و خرید اوراق قرضه را نام برد.
در روش سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، در ابتدا به شما اقامت 3 ساله تعلق می گیرد که تا 5 سال قابلیت تمدید دارد و سپس می توانید برای اقامت دائم (10 ساله) درخواست دهید.
روش دیگر سرمایه گذاری در فرانسه، خرید ملک و مستغلات در فرانسه است. در این صورت حتما باید بالای 18 سال باشید و ارزش ملکی که خریداری کرده اید حداقل 70000 یورو باشد. همچنین اثبات تمکن مالی ماهانه بیش از 1300 یورو ضروری است.
در روش خودحمایتی و یا همان اثبات تمکن مالی، شما باید وجود یک منبع درآمدی ثابت و منظم را اثبات کنید.

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

مهاجرت کاری نیز یکی دیگر از روش های اخذ اقامت فرانسه است. اگر به دنبال ویزای کاری فرانسه هستید، قبل از هرچیز باید بدانید که برای این امر شما به یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از یک کارفرما در فرانسه احتیاج دارید. به این معنا که شما از سایت های کاریابی فرانسه، شغلی را که منطبق با مهارت یا تحصیلات شما باشد را انتخاب کرده و درخواست خود را ارسال می کنید، در صورت که کارفرمای مورد نظر، با توجه به رزومه و سابقه تحصیلی یا کاریتان، شما را بپذیرد، می تواند جاب آفر برایتان ارسال کند تا از آن طریق برای ویزای کار درخواست دهید.
نکته قابل توجه این است که در صورت تحصیل در فرانسه یا گذراندن دوره های زبان در فرانسه شانس بیشتری در دریافت پیشنهاد شغلی خواهید داشت، چرا که پیشینه ی زندگی در فرانسه به شما فرصت یادگیری زبان فرانسه داده است و همین امر شانس شما را در یافتن کار افزایش می دهد.

مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی نیز یکی از روش های محبوب دانشجویان برای اخذ اقامت فرانسه است. چرا که فرانسه به دلیل برخورداری از دانشگاه های رتبه برتر ، بورسیه های تحصیلی و امکان تحصیل رایگان و آینده شغلی خوب، دانشجویان بین المللی بسیاری را به سمت خود می کشد.
اگر به دنبال تحصیل در فرانسه هستید به عنوان فردی از اتباع خارج از اتحادیه اروپا باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.
ویزای تحصیلی می تواند کوتاه مدت باشد (کمتر از 3 ماه) یا موقت بلند مدت باشد (بین 3 تا 6 ماه) و یا بلند مدت باشد (بیش از 6 ماه) برای کسانی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند.
نوع دیگری ویزای دانشجویی داریم به نام ویزای شرکت در آزمون که مخصوص کسانی است که قصد شرکت در آزمون ورودی دانشگاهی در فرانسه را دارند و به همین منظور لازم است سفری به فرانسه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ارزیابی رایگان