مهاجرت به دومینیکا

مهاجرت به دومینیکا

در این مطلب قصد داریم کشور زیبای دومینیکا را به شما معرفی کنیم و از مزایای مهاجرت به دومینیکا و اخذ پاسپورت این کشور بگوییم.
دومینیکا جزیره ای کوچک در دریای کارائیب است که در قسمت انتهایی مجمع الجزایر آنتیل واقع شده است. این کشور حدود 73000  نفر جمعیت دارد. این جزیره دارای آتشفشان های فعال، آبشارهای دیدنی متعدد و جنگل های بارانی سرسبز است که 34 درصد از مساحت کل آن را پوشش می دهد. زیبایی های طبیعی دومینیکا، به ویژه زمین های کوهستانی خیره کننده آن، نسل به نسل عاشقان طبیعت را مجذوب خود کرده است.
اکثر افراد با شنیدن نام دومینیکا تصور می‌کنند منظور از آن جمهوری دومینیکن است، اما دومینیکا یک جزیره مستقل در دریای کارائیب است و از نظر موقعیتی بخشی از آنتیل کوچک (مجموعه‌ای دراز از جزیره‌های آتشفشانی کمانی شکل در نیم‌کره غربی) است و حدود 600 مایل از “نیمه دیگر” هیسپانیولا فاصله دارد.
دومینیکا از سال 1978 یک کشور مستقل است. واحد پول آن دلار کارائیب شرقی و زبان رسمی اش انگلیسی است. همچنین در این جزیره، زبان کریول که ترکیبی از زبان فرانسوی، آفریقایی و انگلیسی است نیز صحبت می شود که اشاره ای به گذشته استعماری این کشور دارد. ساکنین دومینیکا عمدتاً از تبار آفریقایی‌ها و جزایر کارائیب هستند، گرچه جوامع کوچک مهاجر نیز در امتداد سواحل آن زندگی می کنند.

معرفی دومینیکا

روسو، پایتخت و بزرگترین شهر دومینیکا، در ساحل جنوب غربی جزیره، در دهانه رودخانه روسو قرار دارد و به خاطر وجود اقامتگاه های خوش آب و هوایش شناخته شده است. دومینیکا مکانی ایده آل برای اقامت در دریای کارائیب مناسب مهاجرانی است که به دنبال یک زندگی آرام و بی دردسر هستند چرا که از هجوم انبوه گردشگران در امان مانده است.
این جزیره در اثر فعالیت های آتشفشانی شکل گرفته است و دارای چندین آتشفشان فعال است، هرچند این آتشفشان ها به ندرت فوران می کنند.

اقلیم دومینیکا

دومینیکا آب و هوای مطبوعی دارد، به ویژه در ماه های سردتر سال و همچنین بین ماه های دسامبر تا مارس. دمای تابستان به طور متوسط به 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) می رسد. دمای زمستان چندان پایین نیست و میانگین دما بین 84 تا 86 درجه فارنهایت (29 تا 30 درجه سانتی گراد) است. از فوریه تا می آب و هوای دومینیکا خشک است و از ژوئن تا اکتبر مرطوب و بارانی که محتمل ترین دوره برای طوفان گرمسیری است.

مهاجرت به دومینیکا


مردم کشور دومینیکا

جمعیت دومینیکا عمدتاً آفریقایی تبار هستند، با برخی از اروپاییان، مردم شبه قاره هند و کارائیب ها. دومینیکا تنها جزیره با گروه نسبتاً بزرگ و متمایز سرخپوستان کارائیب است که از نوادگان مردمی هستند که قبل از استعمار اروپا در این جزیره زندگی می کردند.

اقتصاد دومینیکا

کشاورزی، گردشگری و ساخت و تولید، پایه های اصلی اقتصاد دومینیکا را تشکیل می دهند. اما کشاورزی همچنان مهمترین بخش اقتصاد از نظر اشتغال و سهم در تولید ناخالص داخلی است. موز، مرکبات و نارگیل از محصولات اصلی این صنعت هستند. تولید موز به طور مستقیم یا غیرمستقیم باعث اشتغال زایی بیش از یک سوم نیروی کار جزیره شده است. دومینیکا در زمینه تولید میوه و سبزیجات خودکفا است و به مجمع الجزایر گوادلوپ مواد غذایی صادر می کند. علاوه بر این، جنگل های دومینیکا پتانسیل تولید الوار قابل فروش را دارند. اکثر محصولات و صادرات اصلی کشور از صنعت کشاورزی آن تأمین می شود که شامل کوپرا، روغن نارگیل، صابون، روغن خلیج و آب میوه می باشد. صابون که از روغن نارگیل تهیه می شود، یکی از کالاهای صادراتی محبوب است. یک صنعت کوچک مونتاژ پوشاک نیز وجود دارد. ماهیگیری همچنین نقش نسبتاً مهمی در اقتصاد محلی ایفا می کند و تقریباً 2000 نفر را مشغول به کار کرده است. اقلام چوبی مختلف از جمله مبلمان از چوب محلی ساخته می شود. مرکز اصلی قایق سازی در شهر پورتسموث است. مواد غذایی، سوخت های معدنی و اقلام تولیدی همگی وارداتی هستند.
هرساله نزدیک به80،000 گردشگر از این جزیره بازدید می کنند، در حالی که بنادر خلیج پرنس روپرت و روسو سالانه به بیش از 300،000 مسافر کشتی کروز در بازدیدهای روزانه خدمات ارائه می دهند. این جزیره قصد توسعه ذخایر گیاهان و جانوران منحصر به فرد خود را برای جذب گردشگران دارد تا پرچم خود را به عنوان “جزیره طبیعی” دریای کارائیب بالا ببرد.

هزینه های زندگی در دومینیکا

یکی از مزیت‌های اصلی جزیره در رابطه با هزینه‌های زندگی این است که قیمت‌های اجاره بسیار پایین است: یک آپارتمان سه خوابه بزرگ در روسو،  پایتخت دومینیکا، چیزی حدود 800 دلار در ماه هزینه دارد در حالی که همین آپارتمان در خارج از مرکز شهر حدود 400 دلار خواهد بود.
علاوه بر این، از آنجایی که دومینیکا جزیره ای خودکفا است، مردم به منابع فراوانی از میوه‌ها و سبزیجات تازه بومی با قیمت‌های مناسب دسترسی خواهند داشت. هرچند اقلام وارداتی کمی از حد متوسط گرانتر هستند.

مهاجرت به دومینیکا


حقایقی جالب در مورد دومینیکا:

  • روسو، پایتخت دومینیکا، با چشمه های گوگرد و سواحل شنی سیاه احاطه شده است.
از آنجایی که دومینیکا آتشفشان های زیادی دارد، بسیاری از سواحل به طور طبیعی ماسه سیاه دارند. ساحل مرو به رنگ خاکستری نقره ­گون ساحلی محبوب و پرطرفدار است و غذاخوری‌هایی که همگی در سرو غذاهای دریایی تازه تخصص دارند، در مجاورت این ساحل اند.
  • دومینیکا دومین دریاچه جوشان جهان را دارد.
یکی از شناخته شده ترین مکان های این جزیره دریاچه جوشان است. که در و.اقع دریچه ای پرآب در دهانه یک آتشفشان است و در سال 1870 پیدا شد. بسته به فعالیت آتشفشان محلی، آب دریاچه رنگ های مختلفی به خود می گیرد. مسیر رسیدن به آنجا هشت مایل است و دره بیابانی و برخی از گیاهان وحشی زیبا در طول مسیر دیده می شوند..
  • در دومینیکا به تعداد روزهای سال، یک رودخانه برای تماشا وجود دارد
دومینیکا علاوه بر سواحل و آتشفشان های خیره کننده، دارای تعداد بسیار زیادی رودخانه است. برخی از این رودخانه ها آبی سرد و شفاف دارند، در حالی که برخی دیگر پرتلاطم و مه آلود هستند و گیاهان و گل های عجیب و غریب اطراف آنها را احاطه کرده اند. رودخانه هندی عریض ترین رودخانه جزیره است و بسیاری از بازدیدکنندگان اولین سفر خود را با قایق های جزیره در اینجا تجربه می کنند. مسافران در این سفر قایقی از میان حیات وحش می گذرند و پرندگان، ایگواناها و خرچنگ های زیادی را میبینند.
  • از دیرباز درمان گیاهی در دومینیکا انجام می شده است.
اولین ساکنان جزیره، کارائیب‌ها و بعداً آفریقایی‌ها، دانش وسیعی از گیاهان و گیاهان دارویی را با خود به ارمغان آوردند. خوشبختانه، بسیاری از این اطلاعات نسل به نسل منتقل شده است و گیاهانی مانند مورینگا، قاصدک، ریحان و انواع دیگر هنوز هم تحت عنوان “گیاهان دارویی” کاربرد دارند.

مهاجرت به دومینیکا و اخذ شهروندی و پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا که در سال 1993 تأسیس شد، به طور قانونی به افراد و خانواده ها در سراسر جهان شهروندی و پاسپورت دوم غیر قابل فسخ را بدون نیاز به بازدید از کشور ارائه می دهد.
کشور مشترک المنافع دومینیکا از شهرت بین المللی بسیار خوبی برخوردار است و در نتیجه، اخذ پاسپورت این کشور دسترسی بدون ویزا یا در بدو ورود به 125 کشور در سراسر جهان از جمله کل اتحادیه اروپا، سوئیس، بریتانیا، سنگاپور، روسیه، برزیل و هنگ کنگ را فراهم می کند.
برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری به طور قانونی ثبت شده است و از آنجایی که قوانین محلی هیچ محدودیتی برای داشتن تابعیت دوگانه ندارد، اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری در این کشور یک فرآیند محرمانه است که نیازی به ترک تابعیت موجود توسط شخص ندارد.

شهروندی و پاسپورت دومینیکا

گروه مهاجرتی سیتیزن شو، مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری را برایتان امکان پذیر می سازد و در تمامی مراحل تا اخذ پاسپورت همراهتان خواهد بود.
برای اطلاع بیشتر از مزایا و شرایط شهروندی و اخذ پاسپورت دومینیکا پیشنهاد میکنیم این مطلب را بخوانید:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ارزیابی رایگان