معرفی استان ساسکاچوان

ساسکاچوان، یکی از استان های کشور کانادا، از جنوب با ایالات متحده همسایه است و دشت های جنوبی آن را علفزارها می پوشاند. در شمال آن صخره های ناهموار یک فلات یخچالی بزرگ معروف به سپر کانادا، جنگل های سوزنی برگ، رودخانه ها و دریاچه ها قرار دارند. رجینا، مرکز استان، خانه موزه سلطنتی ساسکاچوان با نمایشگاه‌هایی درباره تاریخ طبیعی و اولین ساکنان کانادا است.
ساسکاچوان سرزمینی است که هر فصل آن جذابیت های خاص خود را دارد.
پاییز در اواسط سپتامبر با روزهای گرم و آفتابی آغاز می شود که جای خود را به شب های خنک و شفاف با ماه شب چهارده می دهد. شهر و حومه شهر نمایشی با شکوه از رنگ ها را ارائه میکنند . دما بین حداقل 9- درجه سانتیگراد در شب تا حداکثر 19+ درجه سانتیگراد در روز (به طور متوسط) متغیر است.
وقتی زمستان در اواسط نوامبر شروع می شود، روزها عموما آفتابی است و برفی خشک و پودری بر پهنای کوه ها مینشیند. سردترین روزهای ساسکاچوان اغلب زیباترین روزهای آن است، با خورشیدهای کاذبی که در آسمان می درخشند و یخبندان بر هر سطحی می درخشد. اغلب در شب های زمستان، نورهای شمالی رقصان دیده ظاهر می شوند. دما بین حداکثر 0 درجه سانتیگراد در طول روز تا حداقل 24- درجه سانتیگراد در طول شب (به طور متوسط) متغیر است.
بهار با رنگ سبز در اواسط ماه مارس سرازیر می شود. با گرم‌تر شدن روزها و شب‌ها، حیاط‌ها سبز می‌شوند، باغ‌ها شکوفا می‌شوند، گل‌ها غنچه میدهند و مزارع رنگارنگ می‌شوند. دما بین حداقل 13- درجه سانتیگراد در شب تا حداکثر 15+ درجه سانتیگراد در روز (به طور متوسط) متغیر است.
تابستان داغ، با روزهای آفتابی و شب های گرم است. پارک ها، سواحل و حیاط خلوت خانه ها شلوغ است. خانواده‌ها به نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تابستانی می‌روند یا فقط سوار ماشین می‌شوند و در حومه شهر جایی که دریایی از دشت­های شکفته­ی سبز، زرد و بنفش در نسیم موج می‌زند، می‌گردند. جولای و آگوست گرم‌ترین ماه‌های سال هستند و دمای آن بین 15+ درجه سانتی‌گراد در شب تا +25 درجه سانتی‌گراد در روز (به طور متوسط) است.

نکاتی که باید درباره ساسکاچوان بدانید:

• نرخ بیکاری در این استان 2/6 درصد و کمتر از میانگین کل کانادا است و این استان را به محل مناسبی جهت اشتغال تبدیل ساخته است.
• این استان در حال حاضر یک سوم پتاس و یک پنجم اورانیوم جهان را تامین می کند و در زمینه صادرات کود (پتاس) دارای مقام اول است.
• ساسکاچوان بیش از یک سوم کل گندم ماکارونی صادراتی جهان را تامین می کند و بزرگترین صادرکننده عدس و نخود خشک در جهان است.
• ساسکاچوان علاوه بر پیشرو بودن در بخش کشاورزی، پنجمین تولیدکننده بزرگ نفت در آمریکای شمالی است.
• تولیدکنندگان ساسکاچوان طیف وسیعی از کالاها را تولید می کنند که به بازارهای سراسر جهان صادر می شود.
• در این استان دانشگاه های مطرحی همچون دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه رجینا وجود دارد.
• استان ساسکاچوان اولین استانی بود که برنامه خدمات درمانی رایگان را به اجرا در آورد.
• هزینه های مسکن در ساسکاچوان نسبت به اکثر شهرهای بزرگ کانادا کمتر است و داشتن خانه برای اکثر مردم مقرون به صرفه و قابل دستیابی است.
• رفت و آمد به محل کار هزینه کمتری دارد زیرا حداکثر زمان رفت و آمد در شهرهای بزرگ حدود 20 دقیقه است.
• برای ساکنین ساسکاچوان شهریه ای برای آموزش پیش دبستانی تا کلاس 12 در مدارس دولتی وجود ندارد.
• فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی در رشته های معتبر واجد شرایط دریافت 20000 دلار تخفیف شهریه از طریق برنامه GPR هستند.
به طور کلی به دلیل بالا بودن سطح زندگی در استان ساسکاچوان متوسط درآمد سالانه خانوار حدود 91،060 دلار و حداقل دستمزد برابر 11،81دلار در ساعت بوده است
که این موارد بالاترین سطح آمار از میانگین کل کانادا می‌باشد.
در آخر، ساسکاچوان به تمام کسانی که به تازگی به آنجا آمده اند وعده ی یک زندگی با کیفیت بالا، احساس تعلق و همبستگی قوی و فرصت‌های شغلی متنوع می‌دهد و همین آن را به مکانی عالی برای شما و خانواده‌تان تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ارزیابی رایگان